Wordpress, Blog Üzerine, Wordpress Dersleri, Wordpress Eğitimleri, Wordpress Kodları, Wordpress Haberleri,Wordpress Tutorials,WpMavi,Seo, Seo İpuçları, Yazıları Optimize Etme
------------------------------------------
WordPress’e yeni başlayan neredeyse çoğu kişi SEO eklentileri hakkında birşeyler duyuyor. Bir süre sonra bu duydukları eklentileri sitelerine yüklüyorlar fakat çoğu zaman bu eklentileri düzgün bir şekilde kullanamıyorlar. Her yazı için düzgün SEO fonksiyonlarını kullanarak,
kesinlikle google sıralamanızı artırabilirsiniz. Bu WordPress SEO İpuçları – WordPress Yazılarınızı Optimize Edin başlıklı yazımda, sitenizin SEO’su için neler yapabileceğinizi anlatıcam sizlere.WPMAVI Olarak bizde yazılarımızı optimize etmek için WordPress Seo by Yoast eklentisi kullanıyoruz.
Eklentiyi yüklemekte problem yok. Önemli olan bu eklentiyi nasıl etkili kullandığımız. Bizi google’da en üst sıraya taşıyacak olan eklenti değil eklentiyi nasıl kullandığımızdır. WordPress SEO by Yoast Kurulumu ve Ayarları başlıklı yazımda eklentinin kurulumunu ve sitemde kullandığım ayarları detaylı anlattım.
Odaklanılan Kelime Seçimi
Umutlarınızı bağladığınız anahtar kelimedir aslında bu. İnsanların yazınıza arama motorları üzerinden buraya girdiğiniz kelimeyi aratmaları sonucu yazınız arama motoru sonuçlarında yer alıcaktır. (Başka faktorlerde vardır tabiki) fakat temel bu kelimedir. Diyelimki buraya girdiğiniz anahtar kelime SEO olucaksa şunuda göz onünde bulundurmalısınız; daha önce kaç farklı sitenin SEO ayarlarında bu kelime anahtar kelime olarak yazıldı ve kaçtane böyle site olabilir? cevap tabiki binlerce olucaktır. Bu durumda SEO anahtar kelimesinde ısrarcıysanız rekabetede kendinizi hazırlamalısınız demektir. Demek istediğim anahtar kelimesi SEO olan yazdığınız yazı diğer anahtar kelimesi SEO olan tüm diğer web siteleri ile google sıralamalaarında üst sıralarda yer almak için rekabete giricektir ki kesinlikle bu rekabetlerden kaçınmanızı öneririm. Onun yerine daha önce çok sık kullanılmamış olduğunu düşündüğünüz özel ve uzun anahtar kelimeler kullanın. Mesela ben bu yazımda SEO anahtar kelimesi yerine WordPress SEO İpuçları anahtar kelimesini kullanıyor. Genede genel kalmış bir anahtar kelime fakat rekabet ettiğim site sayısı SEO anahtar kelimeli sitelere göre daha düşük olucaktır. Spesifik olun. Uzun anahtar kelimeler girin, nokta atışı yapın. Ayrıca arama motorları tek bir kelimeden oluşan anahtar kelimeyi dikkate almazlar. phrases olması lazım anahtar kelimeniz yani bir şey ifade etmeli. WordPress SEO İpuçları mı birşey ifade ediyor yoksa tek başına SEO kelimesimi…
Anahtar kelimenizi seçtikten sonra wordpress SEO eklentisi o kelimeyi yazınızın nerelerinde kaç kez kullandığınızı göstericektir.
SEO Dostu Başlık Nasıl Yazılır
En başta insanların okuyabileceği türden olmalı, anahtar kelimenizi içermeli ve 70 karakterden az olmalı ve tabiki çekici olmalıdır. İnsanlar google üzerinden birşey arattıklarında arama sonuçları arasındaki sayfaların hangisine tıklıycakları kesinlike sayfanızın Başlığına ve Meta açıklamasına bağlıdır. Arama motorları bazen meta açıklamasına birşeyler girmenize rağmen farklı meta açıklamaları gösterebilirler. Bunuda yazınızın içerisinden konu ile en alakalı kısmı alırlar. Fakat başlığınız hep aynı kalır. İnsanların sayfanıza tıkladığında başlığınızda iddaa ettiğiniz şeyi içeriğinizde insanlara verdiğinizden emin olun. Basit ve net olun. Başlıkta karmaşıklıktan kaçının. Yani ” SEO Optimizasyonu için WordPress SEO by Yoast Eklentisi ile All in One SEO Pack Eklentisini Karşılaştırma”” gibi yada ” WordPress SEO Optimizasyonu Hakkındaki Fikirler” gibi. Bunun gibi birşeyler deneyin. “WordPress SEO İpuçları – WordPress Yazılarını Optimize Etmek” Başlık sadece çekici değil aynı zamanda insanların aratabileceği kelimeleride içeriyor.
Yazı SEO Meta Açıklaması
Bazı SEO uzmanları, bir sayfadaki Meta açıklaması etiketinin ilgisiz hale geldiğine inanıyor. Ancak, diğerleri aynı fikirde değil. Şahsım adına sizlere, tüm yazılarınız için meta açıklama kullanmanızı öneririm. İyi bir meta açıklaması bir makale hakkında çok daha fazla şey açıklayabilir.
Şeçtiğiniz ana anahtar kelimenin meta açıklamanızda mutlaka yer almasına dikkat edin. Arama sonuçlarında yer alması için önemli. Meta açıklaması için karakter limiti 155’tir. Bu limitler içerisinde kalın ve ana anahtar kelimenizi meta açıklamasının başlarında kullanamaya çalışın.
Kategori ve Etiketler
Kategoriler ve Etiketler ziyaretçilerinize doğru tip içeriği bulmaları konusunda yardımcı olur. Aynı zamanda arama motorlarınıda doğru tip içeriği bulamları konusundada yardımcı olur. WordPress SEO ayarları Etiket ve Kategori Farkı başlıklı yazımda kategori ve etiketler hakkında bilmeniz gereken herşeyi detaylı bir şekilde anlattım.
Dahili Link Verme Alışkanlığı
Sitenizi açtıktan bir süre sonra içerikleriniz artmaya başlıcaktır ve bu artan içerikleriniz elbette bazı noktalarda kesişecektir ki bu noktalarda mutlaka yazılarınızı birbirine bağlayın. Az önce ki örnekte yaptığım gibi. Kategori ve Etiketler konusunda ben zaten daha önce detaylı bir yazı yazmıştım ve sizleri bu yazımdan haberdar etmek için bu yazımı diğer yazımla “WordPress SEO ayarları Etiket ve Kategori Farkı başlıklı yazımda kategori ve etiketler hakkında bilmeniz gereken herşeyi detaylı bir şekilde anlattım. ” diyerek bağlamış oldum. İllaki açıklama yazmanızada gerek yok sadece yukarıda yer alan Kategori ve Etiketler başlığınada link atabilirdim.
Son olarak. Web sitenizde yayınladığınız her yeni yazınız, sitenizin trafik potansiyelini arttıracaktır. Yazılarınıza meta açıklaması ekleyerek, iyi başlıklar yazarak, ve yazılarınızı birbiriyle bağlayarak emin olun sizlerde yakın zamanda sitenizin trafiğindeki artışı mutlaka gözlemleyeceksinizdir.
---------------------------------------
**Bu yazı wpmavi.com adresinden alınmıştır. Sponsor Bayram Cigerli
comment 0 yorum
more_vert